För din läsning

Ska jag ta med mina kamerans applikationer under min resa? Jag tänkte på att fånga mer kreativa bilder. Jag är inte säker på om du kan översätta det, så ibland skriver jag på olika språk. Jag ville använda min Canon, men jag kommer bara att använda min Sony. Canon är en stor enkel DSLR med en lins och kan praktiskt taget automatisera bilder så att tre fångas som en framgång, en mörk, den andra normala och en annan ljus; Du kan justera exponeringsfrekvenser såväl som Sony, men Sony tillåter bara exponeringsintervall till -0,7 avvikelser från normala, och Canon tillåter dig att avvika till 2. Jag tror att Canons ergonomi är helt enkelt fantastiskt. Jag måste säga att Canon-kitlinsen, som inte ens betraktas som en professionell lins, kan skapa extremt detaljerade bilder. tydligen fick jag en av de bättre! Min Sony är inte dålig. Detta är Cyber ​​Shot RX100 II. Det kan göra ungefär två gånger eller kanske ännu fler bilder per sekund än min Canon och har bättre video. Det är mindre, vilket jag tycker om, och det faktum att sensorn är mycket mindre än Canon-sensorn är inte nödvändigtvis och tekniskt en dålig sak. Du kan få mer kreativitet tack vare den stora sensorn, men med små sensorer är detaljerna när du fotograferar makro eller mikro bättre. Min Sony har 5 megapixlar mer än min Canon. Jag tycker att Sony menysystemet är lite mer komplicerat än Canons menysystem, men jag tvivlar på att många kommer att märka skillnaden. Jag kunde ta bra bilder med den här kameran med hjälp av ett mikroskop och ett teleskop, vilket visade sig vara svårare för Canon. Jag är imponerad av hur bra Sony fungerar. Jag använder fotoprogram som Photoshop Elements, Gimp och andra för att bearbeta mina bilder och jag gör saker som att öka det dynamiska intervallet, sänka ljudnivån och andra saker. Att öka det dynamiska intervallet har inte varit ett problem på senare tid, för jag ändrade ändå den typ av filer som dessa kameror kan spela in, vilket förbättrar mina bilder. I alla fall vill jag få en applikation på min telefon eller iPod, och kanske även använda den på surfplattan för att fjärrkontrollera kameran, till exempel för att fotografera fåglar.

Comments

Popular posts from this blog

The Thing less talked about...

My future vision of this week...